Cable Gland


Gland adalah satu istilah yang biasa dari Kod 2002 CE.Ia direka untuk menyambung hujung kabel kepada peralatan.Gland adalah alat yang digunakan untuk memasukan kabel atau kord untuk memberikan kelegaan terikan pada hujung kabel di mana ia memasuki peralatan elektrik.
Gland menyediakan kelegaan terikan dan sesuai untuk jenis dan saiz kabel yang direka-termasuk peruntukan bagi membuat sambungan elektrik perisai atau sarung anyaman dan plumbum atau aluminium kabel. Gland kabel juga boleh digunakan untuk kabel yang kedap melalui dinding atau plate.
Gland kabel alat untuk memasukan kabel ke alatan mekanikal dan boleh dibina daripada bahan logam atau bukan logam. Mereka digunakan diberberapa industri bersama-sama dengan kabel dan pendawaian yang digunakan dalam peralatan elektrik dan sistem automasi.
Gland  boleh digunakan pada semua jenis kuasa elektrik, kawalan, instrumentasi, data dan kabel telekomunikasi. Mereka digunakan sebagai alat pengedap dan penamatan untuk memastikan bahawa ciri-ciri kepungan yang memasuki kabel boleh disenggarakan dengan secukupnya.

Pautan:-
Gland Chart


0 comment... add one now